pondělí 6. července 2015

Mé začátky s jógou

Před několika měsíci bych nevěřila, jak mě jóga chytne a postará se o to, aby se moje tělo dalo postupně "do kupy", pročistilo se, srovnalo a začalo si vážit samo sebe. Když jsem začínala, hloupě jsem si myslela, že na to, abyste mohli cvičit jógu, musíte být pružní, umět dělat šňůry, rozštěpy, stojky, ale postupně jsem zjistila, že na józe je možná nejlepší právě to, že ji může cvičit úplně kdokoli - dýchat umí přece každý. A o tom právě jóga je. Naučit se pracovat se svým dechem.


Samozřejmě ne všichni se v ní najdou. Vzhledem k tomu, že se jedná o pomalejší cvičení, nezaujme to pravděpodobně typy lidí, kteří se rádi vybíjí a mají rádi, když jim pot teče z čela. (Fajn, možná trochu přeháním.:D) I tak to ale samozřejmě můžete zkusit. Nemusíte to cvičit každý den. Ať už třeba jednou do týdne, do měsíce, či klidně do půl roku, jóga vás naučí relaxovat a hodit věci, které vás momentálně vyvádí z míry, za hlavu.

Všechno je individuální, dělejte to, u čeho se budete cítit dobře
V józe existují hromady a hromady různých pozic, později ale zjistíte, že většina pochází z těch základních, které zvládne každý. Pokud tedy v různých cvičení objeví něco, co vás najednou bolí, nedokážete se do pozice dostat, špatně se vám při ní dýchá, zůstaňte v té základní. Anebo ji klidně něčím podobným nahraďte. Najděte to, u čeho se budete cítit dobře.

Jóga vám vyčistí tělo i mysl
Možná si na začátku budete připadat trochu hloupě, ale pokud do toho dáte doopravdy všechno, pomalu začnete pozorovat změny. Když k tomu (není to nutnost) přidáte i lepší stravování, uvidíte, jak se najednou budete cítit. Lehčí, volnější, svěží, s úsměvem na tváři. Jóga není sport, po kterém vám ručička na váze rapidně klesne, je to něco, po čem se budete cítit dobře.


Podle čeho mám cvičit?
Youtube... Na youtube je toho spousta. Stejně jako různých fitness cvičení, posilovacích rutin nebo receptů. Pokud jste v józe noví, je nejlepší najít si cvičení pro začátečníky anebo se nejprve naučit základní pozice - cvičit se vám pak bude mnohem lépe.

Jóga pro lepší spánek
Momentálně, když máme ty prázdniny, jsem otevřena všemu novému. Ráda bych proto nyní zkusila jógu pro lepší spánek. Ne, že bych spala špatně, ale v těch pozicích (které můžete dělat i v posteli) se cítím jednoduše dobře a pomáhají mi tělo ke spánku připravit. Přece jen, když vypnu lampičku, mému tělu chvílí trvá, než se usadí, najde tu správnou pozici, vypustí zbytečné myšlenky z hlavy a až pak může spokojeně usnout.

Tohle byl tedy jen takový kratší, úvodní článek o józe a jak ji vidím já. Pokud už s jógou nějaké zkušenosti máte, napište do komentářů, budu moc ráda.:) Už teď se na vás těším u dalšího článku o tomto skvělém cvičení.

Instagram | Wattpad  | YouTube | CSFD | Dotazy | Vinted | terezkavacul@seznam.cz

1 komentář:

  1. Já cvičím jógu asi měsíc a jsem naprosto spokojená :)

    OdpovědětVymazat