úterý 10. června 2014

Můj výlet do Portugalska | 1. část | Seznámení s Paříží

I když to zní možná trochu neuvěřitelně, tak celý minulý týden jsem strávila v Portugalsku. Na naší škole totiž probíhá projekt Comenius (teda probíhal, návštěvou Portugalska vše skončilo), nebyla jsem v něm zapojená, ale ve čtvrtek, den před odjezdem, se uvolnilo jedno místo, já se toho najednou chytla a rozhodla se, že pojedu! Bylo to trochu šílený, trochu víc šílený. :D
Jeli jsme autobusem, celkem nás bylo totiž 40, protože s námi, 10 studenty, kteří byli v projektu, jela ještě taneční skupina z našeho města, která měla v Portugalsku naplánované soustředění.
Odjeli jsme v pátek 30. května ve večerních hodinách od školy. Jelikož řidiči musí mít po několika hodinách řízení devítihodinovou přestávku, strávili jsme celý sobotní den v Paříži. Návštěvu tohoto úžasného města jsem velmi uvítala, jednak proto, že jsem se sem plánovala už rok a půl podívat. A taky proto, že v autobuse mi bylo nesnesitelné vedro. Nevím, jestli si na mě řidič zasedl nebo co jsem mu udělala, ale zrovna vedle mého sedadla zapnul naplno topení. A asi si dokážete představit, jak potom vypadalo moje jídlo, především tavený sýr a čokoláda.:D
Zastavili jsme u Eiffelovky, kde jsme strávili celé dopoledne. Byla zrovna sobota, takže jsme ve frontě na schody čekali hodinu. Trochu nás tlačil čas, takže jsme se podívali jen do druhého patra (stejně jsme potom zjistili, že výtah úplně nahoru byl uzavřený). Co mě celkem překvapilo bylo, že v Eiffelovce, v těch patrech, jsou normálně obchůdky se suvenýrama nebo s občerstvením.
Já jsem se ještě v dopolední době chtěla podívat do parku před Eiffelovkou, takže jsme ji opustily s holkama trochu dřív. Pokud už nějakou dobu můj blogu čtete, asi víte, že jsem obrovská fanynka tenisu. No a v Paříži bylo zrovna v tuto dobu Roland Garros! Bylo to prostě neuvěřitelný. V tom parku byla přímo před Eiffelovkou taková ta obrovská obrazovka, kde vysílaly zápasy z centrálního dvorce. Zrovna tam hrála Kvitová (která ten zápas později, když už jsem tam nebyla, prohrála). U té obrazovky to hlídali normálně dva Securiťáci. :D A před tou obrazovkou na trávníku seděla hromada lidí. Já bych tam mohla vydržet klidně celý den!! Příští rok bych tam chtěla na několik dní takto jet a prostě si tu tenisovou atmosféru užít. (Navíc, Paříž není zas tak daleko. -_- ) Viděla jsem dokonce i sběrače míčků.:D Měla jsem jen krátký čas si to tam pořádně užít, což mě dost mrzí. No, kolem toho obrovského trávníku byla spousta stánků, dokonce i Roland Garros store a to bych prostě nebyla já, kdybych si tam něco nekoupila.:D Koupila jsem si přívěsek na klíček alá tenisovej míček s nápisem Roland Garros. Bohužel, deštník s logem tohoto turnaje, kterej se mi hrozně líbí, měl trochu vyšší cenu a nechtěla jsem ho vést v buse ještě další den. Obávám se, že by to nepřežil.
S touto atmosférou jsem se loučit nechtěla, ale bohužel jsem s naší skupinou musela jít dál, abych aspoň ještě něco viděla z té Paříže, když už jsem tady.
Udělali jsme si kratší procházku, když jsme šli ke galerii d'Orsay, kde byla výstava Vincenta van Gogha a jiných světoznámých umělců. A čekala nás další fronta. A další hodina čekání v ní. Navíc jsem ten den neměla ani tu svoji uměleckou náladu, takže musím přiznat, že jsem si tu výstavu zrovna dvakrát neužívala. Navíc jsem měla hlad.:D
Naštěstí po výstavě jsme šli do nějaké restaurace, spíš to byla nějaká samoobslužná restauračka.:D A pak jsme měli rozchod. Hned vedle té restaurace bylo Starbucks, kde jsem byla poprvé a řekla si, no když už jsem tady, tak si to užiju a dám si něco pořádnýho. Tak jsem si objednala karamelový frapuccino (nevím, jak se to píše :D ) za 6 eur. Sice moje jméno napsali dobře, ale polovina z toho nápoje byl led. Skoro jsem tam necítila tu kávu, natož karamel. Karamelová poleva byla akorát na šlehačce. Šlehačka byla super, ale zbytek ne. Půlku jsem toho vyhodila.:DDDD Jestli půjdu ještě někdy do Starbucks, tak kafe si tam už určitě nedám.:D
Zbytek dne v Paříži jsme buď strávili v různých obchůdcích anebo relaxací v parku blízko Louvru.
Jeden den na Paříž rozhodně nestačí. Ještě jednou bych se tam ráda podívala. Na Eiffelovce už jsem byla (znovu tam už nemusím :DDD) v galerii taky, příště by to chtělo třeba Notre Dame, mrakodrapovou čtvrť nebo procházku po mostě ze zámků.;D
Na závěr vás nemůžu ochudit ani o fotky a prozradím, že příští článek už bude o Portugalsku.;)



Velkej Roland Garros balónek uprostřed Eiffelovky.:D

Já s Eiffelovkou. :3

Roland Garros autobus!

Tady je to vyfocený i s tou obrazovkou.;)

Moje slavné frapuccino. Aspoň, že mi tam ten chlap dal tolik šlehačky.:D

Relaxujem v parku. Bylo to tam fakt úžasný, klidně bych tam strávila celý odpoledne! Krmila jsem tam i holuby svýma rýžovýma chlebíčkama.:D

Jo, takhle to u toho vypadalo.;)

Žádné komentáře:

Okomentovat