středa 18. června 2014

Můj výlet do Portugalska | 5. část | Porto

Po několika denní pauze se znovu vracím. Bohužel to dříve nešlo, jelikož se teď uzavírají známky, máme toho hodně ve škole. Dneska to bude kratší a pravděpodobně ani ne tak záživné, jelikož dneska se u mě doopravdy psací nálada neprojevuje. (Můžete překliknout na fotky, je jich tu dnes spousta.:D )

Na středu byl naplánován výlet do Porta, bývalého hlavního města Portugalska, kam jsme dojeli okolo 10. hodiny. Jako první nás čekala projížďka na lodi po řece Douro. Sice výklad nebylo vůbec slyšet, ale i tak jsme si to moc užili. Projeli jsme se i pod těmi obrovskými mosty.
Pak jsme navštívili vinné sklepy s portským vínem. Hodně lidem zápach vína vadil, mně tedy vůbec ne.
Oběd jsme měli v další hotelové škole, kde jsme čekali asi půl hodiny, než nás tam vůbec pustili a samotný oběd trval dvě hodiny. (Ale bylo to výborný, vlastně celá ta portugalská kuchyně plná mořských plodů, mi chutnala a jsem ráda, že jsem to mohla vyzkoušet.)
Odpoledne jsme autobusem jezdili po Portu a ukazovali si ty nejznámější památky. (V tom autobuse jsem normálně usnula.:D )
Návštěva knihkupectví, kde autorka Harryho Pottera J. K. Rowlingová čerpala inspiraci, byla pro mnohé z nás úžasným zážitkem, jelikož se v naší skupině nacházela spousta fanoušků těchto knih. V knihkupectví se bohužel nemohlo fotit, ale byly tam naprosto úžasné schody, který vypadaly fakt "potterovsky". Koupila bych si tam možná i knížku, jenže jsme tam nestrávili tolik času a já ani nemohla najít oddělení s anglickými knihami.
Po prohlídce města nás čekala jízda starou tramvají. Náš průvodce byl dost divnej.:D Vypadal jako úchyl a prostě tak zvláštně na nás pokukoval. Trochu víc psycho... Po cestě jsme mávali lidem, byla to hrozná sranda.:D Nejvíc mě zaujal řidič autobusu.:D
Den se chýlil pomalu ke konci, ale než jsme z Porta odjeli, zastavil nám autobus u obrovského mostu, který byl několik desítek metrů nad hladinou řeky, abychom se mohli na město podívat i trochu jinak.
Do Aveira jsme dojeli se zpožděním. Do rodiny jsem dojela o půl deváté. Chvíli jsem se balila. (Na čtvrtek po after party byl totiž naplánován odjezd.) Pak jsme měli večeři. Byly špagety. (Mňamíí! :D Jako by věděli, co mám nejradši. Takže jsem se pořádně najedla.)
O půl desáté jsme vyjeli na pláž. Jessica se mě ptala, jestli nejsem unavená, ale já jí řekla, že ne, i když jsem byla. Ale stejně jsem chtěla tu pláž vidět i večer. Setkali jsme se s několika našimi přáteli u majáku a procházeli se po nějakým molu nebo co to bylo, teď vážně nevím.
Potom jsme šli do nějakého stánku, kde jsme si všichni dali další portugalskou specialitu. Vypadalo to jako palačinka, akorát se to víc táhlo. Měla jsem to s nutelou a bylo to strašně dobrý.
Nakonec jsme ještě zalezli do kavárny, kde jsem si dala kolu. Potřebovala jsem přece jen trochu toho kofeinu a okolo půlnoci jsme jeli z pláže zpátky domů. (Byla jsem u skvělých rodičů, že pro nás jezdili tak pozdě někam na pláž.)
Jelikož jsem neměla ještě vypitou kolu, držela jsem ji v ruce, ale i tak se mi oči zavřely a já na chvíli v autě usnula. Naštěstí jsem tu kolu nepustila. (Když jsem tohle říkala mamce, hrozně se smála.:D )
Šla jsem spát okolo druhé.

Jeden z portovských mostů.

Naše loď.

Vinný sklep.

Obědová tabule.

Předkrm.

Hlavní chod.

Dezert. Všem strašně chutnal, mě ale moc neoslovil.


V muzeu tramvají před projížďkou tramvají.

Na mostu.

(Ne)palačinka.

Kola.


1 komentář: